Kernwoorden

Faber - Financiële dienstverlening

Interim Management
Bij Interim Management gaat het om het tijdelijk invullen van een managementpositie binnen een organisatie. De aanleiding is vaak het gevolg van een openstaande vacature, waarvan de invulling een langdurig proces is. In een dergelijk situatie kan met behulp van Faber - Financieel Interim Management tevens de organisatie aangepast worden aan de situatie van vandaag. Ook zijn er in de praktijk veel situaties, waarbij een team afgesplitst wordt. In deze situatie dient het nieuwe team opgezet en ingericht te worden. Ook dan verleent Faber - Financieel Interim Management graag de nodige ondersteuning.

De opdrachten voor Faber - Financieel Interim Management zijn bedoeld voor een periode van 3 tot maximaal 6 maanden. De kracht van een Interim Manager zit in het in relatief korte tijd neerzetten van een nieuwe organisatie. Belangrijk daarbij is om als Interim Manager niet “eigen” te worden en de organisatie snel op eigen benen te laten staan.

Project Management
Bij Project Management gaat het om het tijdelijk leiden van een project. Voor Project Management geldt het succesvol afronden van een projectdoelstelling. Hierbij zijn afstemming met de opdrachtgever en het helder definieren van een projectplan, randvoorwaarden en de projectdoelstelling de sleutel tot succes. Motivatie, een pro-actieve houding en een helikopterview zijn naast managementvaardigheden en ervaring belangrijke vaardigheden.

De opdracht voor Faber - Financieel Interim Management staat beschreven in een projectplan. Het projectplan is de leidraad voor de uitvoering van het project. Hierbij beoordeelt de Faber - Financieel Interim Management continue de voortgang van het project op basis van een afweging tussen tijd, geld en kwaliteit en het verwachtte resultaat van het project.

Financieel Management
Bij Financieel Management gaat het om ondersteuning bij financieel gerelateerde projecten op het gebied van opzet & inrichting van administraties en/of verslaglegging t.b.v. Management of Financial Accounting. Voorbeelden voor deze opdrachten zijn implementatie van een nieuw financieel systeem, opvoeren administraties van bijvoorbeeld nieuwe klanten en ontwikkelen van rapportagemodellen in Office-applicaties of specifieke rapportagesystemen. Ook behoort het optimaliseren van een rapportageproces voor financiƫle verslaglegging inclusief dossiervorming t.b.v. accountants tot de mogelijke opdrachten.